Skuteczne i efektywne prowadzenie swojej firmy zależne jest od różnych spraw, nad jakimi trzeba cały czas trzymać pełną kontrolę. Niezbędne będzie także podejmowanie różnych decyzji, od których niekiedy będzie zależała przyszłości danej firmy, z tego też powodu niezwykle istotne będzie to, aby jednak mieć na czym oprzeć te decyzje. Firmy wykorzystują do tego różne informacje, zarówno zewnętrzne jak i wewnętrzne. Do tej pierwszej grupy zaliczają się wszelakie raporty i analizy sprzedażowe, jakie wykonywane są w oparciu o dane z poszczególnych transakcji. Często też są zatrudniane niezależne konsultingowe firmy, jakie zajmują się realizacją różnego rodzaju badań.
Przeważnie firmy się decydują na rynkowe oraz marketingowe, które przez wiele osób są traktowane jako takie same. A jednak są między nimi istotne różnice, o których pasuje wiedzieć, jeśli będzie się chciało je właściwie interpretować. Jeżeli wykorzystane bowiem one zostaną do podjęcia istotnych decyzji wiążących się z inwestycjami czy rozwojem, to należy dokładnie wiedzieć, co one oznaczają. Dość trudne do wykonania i interpretacji są badania rynku, lecz naprawdę sporo powiedzieć one mogą na temat tego, jak konkretna firma działa w skomplikowanych mechanizmach rynkowych. W trakcie tych badań są między innymi analizowane zjawiska podaży i popytu, preferencje i zachowania klientów, a także trendy w kształtowaniu się cen.
Dostarczyć one też mogą cennych informacji na temat procesów dystrybucji, co pozwoli zaplanować odpowiednie działania. Za to badania marketingowe powiązane są ściśle z procesem sprzedaży, i trzeba je interpretować wspólnie. Ich podstawową rolą jest ocenienie tego, jak konkretna firma prezentuje się na rynku i jaką pozycję tam zajmuje. Ocena wyników sprzedaży, wizerunku danej marki czy weryfikacja skuteczności realizowanych działań promocyjnych to tylko niektóre elementy takich badań. Można dzięki nim przede wszystkim ustalić miejsce, w jakim znajduje się biznes, a także zaplanować skuteczne działania w celu poprawienia i umocnienia pozycji.
+Tekst Sponsorowany+